Pouvoirs, revue française d'études constitutionnelle et politiques

Index des auteurs

Tous les numéros de Pouvoirs
Cliquez dans la liste pour accéder à un numéro.
Archives intégralement gratuites au-delà de 3 ans

La newsletter

version_mobile_du_site
Version mobile
groupe_facebook
Groupe Facebook
flux_rss
Flux RSS
alter_éco
Numéros papiers
lienSeuil
lienCairn
Version imprimable de cet article Version imprimable

Campaign effects : changes in the electorate

Through the Rritish, the American and, above aU, the French examples, we can see the various effects, counter-effects and non-effects of electoral campaigns. In the first category we find political mobilization, psychological boosting, patterns of change, the narrowing of the gap between the candidates, the scores ofthe extremist parties, the question ofthe presidential election and the restructuring of public opinion after the election. In the second category, we find the negative performance of the socialists, and, in the last category, the absence of effect on the popularity of the leaders.

français

Référence électonique : Jérôme JAFFRÉ, "Campaign effects : changes in the electorate", Pouvoirs, revue française d’études constitutionnelles et politiques, n°63, 63 - Campagne électorale, p.103-118 . Consulté le 2021-10-25 13:44:36 . URL : https://www.revue-pouvoirs.fr/Campaign-effects-changes-in-the.html